STEM: Creanamiddag.


STEM: Sience, technologie, engineering & mathematics
We starten met een probleem: Jules wil naar de kermis, maar moet over een rivier om daar te geraken.
Hoe kunnen we Jules helpen?
In groepjes gingen we aan de slag.

Een kleine rivier op de mat.
Trees & Lewis bedachten enkele simpele bruggen.
Na een paar vragen van de juf kwamen ze op betere ideeën.
Kamiel & Cloé mochten helpen.
'Mini-Jules' stapte veilig naar de overkant!
Kamiel bedacht nog een goed idee.
Ik zet 'Mini-Jules' in een vliegtuig en vlieg met hem over de rivier.
Paulien probeerde eens met andere blokken.
Hoe maken we een trap? Kamiel deed zijn best om Paulien te helpen.
En 'Mini-Jules' stapte weer veilig naar de overkant!
Paulien probeerde daarna ook een trap te maken,
wat lukte ook dat goed!
Lenn ging de brug ook eens testen.


Ook de gang was helemaal overstroomd.
We kregen enkel 'stenen' om aan de overkant te geraken.
Maar natuurlijk niet genoeg om in één keer over te stappen.
Hoe lossen we dit op?
We moesten steeds de laatste steen doorgeven en dan kon het eerste kindje
weer verder. Goed bedacht kleuters!


Aan tafel mochten we eerst proberen een brug te tekenen
en deze vervolgens te bouwen.
Wat was dat moeilijk!
Ayla had een goed idee, maar begon bij het zien van andere bruggen ook meer in de hoogte te werken.
Goed gemaakt, Ayla!



Fons bouwde een mooie gele brug. Knap!
Sam had na enkele tips en vragen van de juf ook heel knappe ideeën!
De brug van Fons.
De brug van Sam, mooi.
Ze wou ook nog een trap, maar daar hadden we spijtig genoeg niet genoeg
tijd voor.

Wat hebben de kleuters goed nagedacht en wat was 'Mini-Jules' blij dat hij naar de kermis kon!
Weer een leuke crea-namiddag!







Geen opmerkingen:

Een reactie posten